eLABa objektas:   "Mokytojo asmenybės savybių reikšmė pedagoginėje veikloje", 2011,D:20110615:114834-09562
E. dokumentai
ETD (LT)
visi dokumentai ...
URL nuoroda http://vddb.laba.lt/obj/LT-eLABa-0001:E.02~2011~D_20110615_114834-09562
Dokumentas Magistro darbas
Prieigos teisės Laisvai prieinamas internete.
Institucija Lietuvos žemės ūkio universitetas
Mokslo kryptis 07 S - Edukologija
Atsakomybė Valaitytė, Agnė - Magistro baigiamojo darbo autorius
Krikščiūnas, Bronislavas - Magistro baigiamojo darbo vadovas
Adamonienė, Rima - Magistro baigiamojo darbo recenzentas
Stasiūnaitienė, Eglė - Magistro baigiamojo darbo recenzentas
Lietuvos žemės ūkio universitetas - Mokslinį laipsnį teikianti institucija
Antraštė (-ės) Mokytojo asmenybės savybių reikšmė pedagoginėje veikloje
Importance of Teacher Personality Traits in Pedagogical Interaction
Santrauka [EN]

Teachers relate their profession with teaching abilities, moral characteristics, knowledge and skills. The study has revealed that teachers name such necessary personality traits as that is love for children and strictness, which indicate their mission and ability to work with young people. The research results show that students appreciate teachers' kindness, love, sincerity, friendliness, honesty and courtesy. Most parents believe that love for children, patience, strictness, sincerity, fairness and tact are the most necessary personal characteristics of a teacher. However, the teacher personality traits, named by parents, are characteristic to teachers by about 50 percent.

Raktažodžiai: Profession, Qualification, Pedagogical vocation, Competence